Wie is eigenlijk mijn doelgroep?

Het lijkt allemaal zo makkelijk. Marketing. Gewoon je verplaatsen in je klant. Of je prospect. Maar wie is je klant eigenlijk? En wie je prospect? Wat is mijn doelgroep? Ik weet wie de personen zijn die mijn producten of diensten kopen. Maar wat is hun functie titel eigenlijk? Zijn zij de uiteindelijke beslissers? Wie bepalen nog meer de keuze voor mijn product? Wie geeft uiteindelijk de doorslag?

Doelgroep, klant
doelgroep

Een goed klantenbestand

Allemaal vragen die je beantwoorden moet om vast te stellen wie je precies moet benaderen met je marketing. Vaak zijn het meerdere functies. Zeker in B2B. Inkopers, marketing, gebruikers, CEO, kwaliteit. En mogelijkheid is om een goed klantenbestand op te zetten. In een eenvoudig mailchimp programma kun je al een lijst bijhouden met naam, telefoonnummer, e-mail, functie etc. En je kunt ze ook selecteren.

En is dat bij je toekomstige klanten ook zo? Wie moet ik nog meer benaderen? En wat voor boodschap hoort daarbij? Kunnen deze verschillende doelgroepen ook de antwoorden vinden op hun vragen op mij site? Vaak is een goede start om een patroon te vinden bij je huidige klanten.

Allemaal overwegingen die bij het vaststellen van de “wie” in je marketing een rol spelen. Wil je er eens over van gedachte wisselen? Bel me gerust voor een vrijblijvende afspraak.

Labels:,

Trackback van jouw site.

Reacties (7)

Laat een reactie achter

Mijn naam, e-mail en site bewaren in deze browser voor de volgende keer wanneer ik een reactie plaats.

Twitter
LinkedIn