Waarom LinkedIn inzetten bij je mediakeuze?

Je hebt vastgesteld wat je wilt schrijven, aan wie je wilt schrijven, en wanneer je wilt schrijven, zoals je in mijn eerdere blog updates hebt kunnen lezen. Hoe maak je je mediakeuze? Welke media kanalen kun je daarvoor het beste te gebruiken? Er zijn veel mogelijkheden. We bekijken er een paar in detail. Vandaag LinkedIn.

LinkedIn in zakelijk verkeer

LinkedIn is in het zakelijk verkeer een vaak gebruikte mediakeuze. Het richt zich primair op de zakelijke gebruiker, het is gratis, althans je eigen LinkedIn pagina en zakelijke pagina, en kan gebruikt worden om doelgericht te adverteren met LinkedIn Campaign Manager.

Waarom LinkedIn contacten toevoegen?

Je voegt regelmatig contacten toe op LinkedIn en wordt ook door anderen toegevoegd aan hun contacten. Je hebt dan inmiddels een aardig bestand met mensen met wie je direct of indirect werkt. Ook zitten daar vele zakelijke contacten bij. Profileer je bij je zakelijke contacten met regelmatige posts via LinkedIn. Als zij jouw updates interessant genoeg vinden dan zullen ze deze liken of zelfs becommentariëren. Je wordt dan ook gedeeld in hun contactenlijst. Zo vormt zich een olievlek en zal je boodschap steeds verder verspreiden. Denk van te voren na wat je wilt vertellen en hoe vaak. Je stroom aan updates is daardoor regelmatig en droogt niet plotseling op. Natuurlijk kun je ook tussendoor reageren op andere posts of artikelen die je leest en interessant vindt.

LinkedIn logo
http://www.linkedin.com

Mensen kopen van mensen

Mensen kopen van mensen. Als je een LinkedIn bedrijfspagina hebt is dat een prima plek om updates over je bedrijf te delen. Zorg ervoor dat jij en je collega’s deze dan via hun persoonlijke netwerk delen en becommentariëren. Daarmee is de boodschap persoonlijk. En bovendien verzamel je op je bedrijfspagina’s meer volgers. Een win-win situatie dus.

Adverteren via LinkedIn Campaign Manager

Bij het maken van de juiste mediakeuze, kun je ook overwegen te adverteren via LinkedIn. Het is mogelijk heel precies te kiezen waar (land of zelfs regio) en in welke doelgroep je wilt dat je boodschap verschijnt. Het is dus een heel effectieve manier van adverteren die midden in de doelgroep terecht komt en daarmee behoorlijke gunstig in kosten is, zeker ten opzichte van andere advertentie mogelijkheden.

Er komt veel kijken bij de inzet van LinkedIn. Voor eigen gebruik, voor de firma of voor medewerkers. LinkedIn heeft veel tips online om je daarbij te helpen. Maar ik help je ook graag op weg. Als je er meer over wilt weten, dan mail me of bel me.

Labels:,

Trackback van jouw site.

Reacties (1)

Laat een reactie achter

Mijn naam, e-mail en site bewaren in deze browser voor de volgende keer wanneer ik een reactie plaats.

Twitter
LinkedIn