Hekel aan Carnaval ? Toch maar inhaken!

Het is al weer begin februari. Misschien wat je in de kerstdagen al klaar met je content plan voor 2021, maar vaak is het zo dat je toch even een aanloop nodig hebt. Op basis van je strategie bepaal je natuurlijk de onderwerpen waarover je wilt delen en wanneer je dat wilt doen. Maar als je dat hebt staan moet je week voor week, of zelfs dag voor dag gaan plannen. Hoe pak je dat als beste aan? Vorige week heb ik al aangegeven dat je oude content van je website nog eens kunt gebruiken en hoe je die selecteert. Vandaag wil ik de inhaak kalender onder de aandacht brengen.

De inhaak kalender is een handige kapstok om te gebruiken wanneer je je content kalender aan het maken bent. Op de inhaak kalender staan alle events en gelegenheden die er die dag plaats vinden. Zoals bijvoorbeeld Carnaval. Je kunt het heel suf gebruiken door elk onderwerp op te pakken en het aan de haren erbij te slepen in combinatie met het onderwerp voor je social media post of blog, maar dat doe je natuurlijk niet. Je neemt aan die onderwerpen eruit die goed aansluiten op wat je wilt zeggen en een mooi haakje vormen voor je post.

Begin eerst eens een goede inhaak kalender te downloaden. Een voorbeeld is deze: https://www.jaarkalender.nl/inhaakkalender/ . Als je die vandaag bekijkt zie je dat het vandaag carrot cake dag is. Relevant als je bakker bent wellicht, maar niet als je auto’s verkoopt. Of je moet nog een wortel kleurig exemplaar hebben staan als inruiler die je maar niet kwijt kunt. 5 februari is het warme truien dag. Een goede inhaak mogelijkheid als je infrarood panelen verkoopt. 14 februari start de carnaval en is het Valentijnsdag. Een vast inhaak moment voor de bloemenbranche.

Maar je kunt googelen op ‘inhaakkalender’ en je vindt meer als 3000 voorbeelden. Pak er een die je aanspreekt en pas ze toe. Er zijn ook online varianten die je in je Google kalender kunt toepassen. Dan vergeet je ze niet. Pak die dagen met die onderwerpen eruit waarmee je wat kunt beginnen, die passen bij je strategie en pas ze in je content kalender toe.

Een bijkomend voordeel is dat vaak zulke inhakers ook goede ingangen zijn voor persberichten omdat ze een actualiteit geven. Altijd een lastige bij een persbericht, zeker voor een bestaand product of dienst.

Inhaker
HEMA
Inhaak kalender
Inhaker Valentijnsdag

Of eentje voor Halloween. Nog een paar leuke voorbeelden kun je hier vinden.

Halloween
Chocomel
Inhaak kalender
Inhaker Halloween

Het is natuurlijk moeilijker als je heel specifieke software verkoopt. Of schroeven en moeren, maar je zult zien, met een beetje creativiteit is er wat van te maken. Succes met je content kalender en zoals altijd, als je een zetje kunt gebruiken…..

Labels:, ,

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter

Mijn naam, e-mail en site bewaren in deze browser voor de volgende keer wanneer ik een reactie plaats.

Twitter
LinkedIn