Google Mijn Bedrijf, een must voor vele bedrijven

Google Mijn Bedrijf is ondertussen een MUST voor vele bedrijven. Of je nu aan het kijken bent naar een restaurant, hotel, B&B of een marketingbureau, vaak is de locatie een doorslaggevend criterium. Zelf heb ik twee listings op Google Mijn Bedrijf. Ten eerste mijn Marketing & Communicatie activiteiten. Daarnaast mijn Bed & Breakfast activiteiten. Ik zal beiden hieronder in verschillende voorbeelden gebruiken.

Wanneer is Google Mijn Bedrijf van belang?

Ten eerste als je zoekt op Google zelf. Afhankelijk van welke zoek criteria je ingeeft zie je de verschillende mogelijkheden die in de omgeving beschikbaar zijn. Dus als je B&B Lobith ingeeft, krijg je bijvoorbeeld niet direct mijn B&B te zien. Als je Zevenaar ingeeft, de gemeente waarin het ligt, wel. Als je Tolkamer in geeft sowieso. Je ziet dan rechts naast je zoek resultaten je listing staan. Afhankelijk van de volledigheid met foto’s, locatie, contact gegevens etc.

Google search example
Google voorbeeld

Bij het zoeken naar een marketing bureau in Tolkamer komt mijn Marketing en Communicatie bureau naar voren. Door vooraf in te geven wat het gebied is waarin je actief bent komt het ook eerder of later te voorschijn.

Google maps example
Google search

Of je website meteen op de eerste plaats komt, dat is natuurlijk afhankelijk van andere factoren. Bij de zoektocht naar mijn B&B komt een veel gebruikte site zoals Booking natuurlijk sneller omhoog. Ook alternatieven zoals de Pieterpad website komen eerder naar boven. Die bestaan langer en worden meer gebruikt. Mijn site is pas live, dus die heeft nog wat tijd nodig. De site staat al wel op de eerste pagina.

Google search mijn bedrijf
Google voorbeeld 2

Bij het zoeken naar mijn Marketing & Communicatie bedrijf ligt dat wat beter. Er is natuurlijk geen concurrentie van Booking, maar ook is de site al langer in de lucht, is de SEO op orde en werk mijn naam als een makkelijk (te onthouden) zoek criterium.

Google search mijn bedrijf

Als je zoekt op Google Maps kun je kijken wat er in de omgeving te doen is qua restaurants, winkels, ATM of overnachtingsgelegenheid. Daar zie je dan ook weer je bedrijf staan. Als potentiële klanten of gasten zoeken, dan is dat heel belangrijk als je zoekt naar een locatie voor een overnachting in de buurt. Zeker als je gasten het Pieterpad lopen en een lokatie op de route zoeken of een fietstocht aan het maken zijn en onderweg willen stoppen.

Google maps example Google mijn bedrijf
Google Maps 3

Om je bedrijf extra aandacht te geven kun je posts plaatsen van je bedrijf. Je kunt evenementen onder de aandacht brengen, nieuws, producten of speciale acties. Je kunt ze tevoren klaarzetten, maar worden na een week weer verwijderd. Ze zijn nog wel te zoen als bezoekers op het totaaloverzicht klikken.

Maak verder van de gelegenheid gebruik om een goede bedrijfsbeschrijving te plaatsen. Je hebt maximaal 750 tekens, dus hou het kort en krachtig.

Kortom, stel je Google Mijn Bedrijf in, ook al is lokaal naar jou idee niet belangrijk. Maar in deze tijd van lokaal kopen kan ook een lokaal advies bedrijf geprefereerd worden boven een andere aanbieder.

Meer weten?

Labels:, , ,

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter

Mijn naam, e-mail en site bewaren in deze browser voor de volgende keer wanneer ik een reactie plaats.

Twitter
LinkedIn