Marketing is veel te duur

Marketing heeft voor velen verschillende connotaties. Moeilijk, duur, veel werk, blabla enzovoorts.

Maar wat is marketing nu precies? Geen zorgen, ik ga hier niet met theorieën smijten. Marketing is het bewerken van de markt met als doel verkoop te ondersteunen. En precies dat moet het doen. Door het bouwen van een imago, of door het opwekken van interesse voor een test of een contactopname of een herhalingsaankoop. Dat wat er maar nodig is.

Dus het opstellen van een marketing plan hoeft niet zo ingewikkeld te zijn. Wie is mijn klant? Wat zou die willen weten? Wat moet ik vertellen? Wanneer? En hoe kan ik de klant het beste bereiken? Dan heb je de belangrijkste zaken bij elkaar gezet.

Op basis daarvan stel je een marketing plan op waarbij je prioriteiten stelt. Deze stel je zo dat je het meeste kans maakt je doel te bereiken voor zo min mogelijk geld.

Wil je een keer vrijblijvend daarover van gedachte wisselen? Dat kan, neem contact op voor een afspraak.

Lees verder Geen Reacties

Nieuwe site live! Klaar voor de nieuwe start. Neem een kijkje.

Na een jaar van adviseren aan bedrijven en start-ups plus marketing doceren aan de Wittenborg University for Applied Science, ga ik nu full-time live met mijn marketing en communicatie advies praktijk. Niet meer naast een baan, maar vol erin.

Veel ondernemers hebben super ideeën voor product of diensten. Ze starten uit een directe behoefte en dat gaat prima. Maar na de eerste successen en het benaderen van het netwerk worden de website bezoeken minder, contactaanvragen nemen af en conversie ook. Gevolg? Minder omzet, minder winst, minder investeringen, ook in marketing.

Natuurlijk wil je dat niet.

Maak eens een vrijblijvende afspraak voor een sessie. Als het je verder helpt kan ik een marketing plan voor je opstellen.

Landings pagina van de nieuwe ste van Guido de Jager
Landingspagina

Kun je vanaf daar verder? Prima.

Zo niet? Dan help ik je ook met (een deel) van de uitwerking.

Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak:

Lees verder Geen Reacties

Twitter
LinkedIn